Határtalanul! 2015

2015-11-30

(HAT-15-06-0038)
2015. november 4-8.

2015. novemberében került sor a második csíkszeredai kiutazásunkra. November 4-én a kora reggeli órákban indultunk Szolnokról és szokás szerint késő este érkeztünk a Márton Áron Gimnáziumba, ahol nagy szeretettel fogadtak bennünket.

November 5-én hosszú utazás várt ránk. Kézdivásárhelyre utaztunk, menet közben megálltunk Nyergestetőn, ahol megkoszorúztuk a vértanú székely huszárok emlékművét. Kézdivásárhelyen megnéztük a trapéz alakú főteret, a helyi, igen gazdag anyaggal rendelkező múzeumot, Orbán Zsolt tanár úr pedig részletesen ismertette velünk a város történetét. Kézdivásárhely után Gelencére utaztunk, megtekintettük az egyedülállóan szép Árpád-kori templomot a híres Szent László falfreskókkal. A visszaúton körbejártuk a Szent Anna-tavat, hosszan gyönyörködve a csodálatos természeti környezetben.

A november 6-ai nap Orbán Zsolt tanár úr előadásával indult. Székelyudvarhely, valamint az erdélyi szászok történetét hallottuk. Városnéző sétát tettünk Székelyudvarhelyen, majd a késő őszi verőfényes időben bejártuk Segesvár nevezetességeit. A tanulókat lenyűgözte a szász város szépsége, a több száz éves műemlékek sokasága. A szász temetőben szomorúan szembesültünk egy tehetséges és szorgalmas nép immáron visszavonhatatlan eltűnésével.

November 7-én újból kimentünk a Gyimesekbe, már csak azért is, mert testvérosztályunk jó néhány tanulója itt él. A Bagolyvár-túra után némi frissítőt vettünk magunkhoz, majd az Árpádházi Szent Erzsébet Gimnáziumban foci meccsel zártuk a napot.

Legnagyobb bánatunkra november 8-án elérkezett a hazaindulás napja. A hosszú út utolsó szakasza már hamisítatlan őszi időben telt, sűrű ködben érkeztünk este 9 óra tájban Szolnokra.