Határtalanul! 2018 (HAT-18-02-0023)

Határtalanul program

10.b
2018. október 8-12.

Nagy örömünkre iskolánk 10.b osztályának tanulói a „Határtalanul” programnak köszönhetően Csíkszeredába látogattak október elején. Az utazással számolva, 5 napot tölthettünk ezen a csodálatosan szép helyen.

Csíkszeredán a Márton Áron főgimnázium osztályának tizedik évfolyamos tanulói láttak minket vendégül. Külön meglepetéssel készültünk, egy Verseghys karkötőt ajándékoztunk minden diáknak és osztályfőnöküknek. Nagy sikere volt, mi is, ők is azóta is hordjuk a karkötőt. A megérkezés napján, a közös vacsora után előadtunk egy kis műsort is. Németh Kristóf és László Csenge néptáncolt, Bíró Ádám gitározott, majd közösen elénekeltünk egy népdalt.

A következő három nap programja nagyon változatosan alakult, a történelmi események felidézése és kulturális programok mellett a természet értékeire is rácsodálkozhattunk.

Kedden bejártuk Csíkszereda városát, megnéztük a csíksomlyói Kegytemplomot, amely a magyarság egyik legnagyobb zarándokhelye és kultúrtörténeti emléke. A templom plébánosa körbe vezetett minket és mesélt a kegytemplom történetéről, és megnézhettük az általuk készített napórát is.

Délután megmásztuk a legendás Nyerget, ami a csíkszeredaiak közkedvelt kirándulóhelye. Több borvízforrás és a kilátó is található a közelében. A Nagy-Somlyó és a Kis-Somlyó között elterülő Nyereg kísérőink tájékoztatása alapján a siklóernyősöknek is kedvenc helye, a hegyről ide ereszkedhetnek alá. A kirándulást a Kissomlyó-hegy tetején és a Nagysomlyó-hegy lábánál lévő imahely, a Salvator-Kápolna megtekintésével zártuk. A kápolna történetéről Tódor Imre tanár úr, vendéglátó osztályunk osztályfőnöke tartott előadást.

Másnap Gyimesbe látogattunk, ahol túráztunk, és a Tatros folyó völgyében, a történelmi magyar országhatárnál  megnéztük a Rákóczi vár maradványait, melynek szerepe mindig is a határ ellenőrzése volt. A túrán mindenki kellemesen elfáradt, így nagy öröm volt egy helyi pékség meglátogatása, ahol megtudhattuk mitől is olyan finom az erdélyi kenyér, és természetesen meg is kóstolhattuk a frissen sütött kenyeret. A nap zárásaként felültünk a gyimesfelsőloki bobpályára is, az 1300 méter megtétele izgalmas élmény volt mindegyikünk számára.

Csütörtökön Brassóba látogattunk. A falakkal körbevett belváros középkori utcáival, sikátoraival különleges hangulatot. idéz.  A belváros közelében induló felvonóval eljutottunk a 960 méter magas Cenk-hegyre, hogy megcsodáljuk a pazar kilátást.
A buszon Csíkszeredára ránk is meglepetés várt, a Márton Áron Gimnázium tanulóinak ajándéka. Mindenki kapott egy közös csoportképet. Ez az utazás összekovácsolta a két osztályt, az együtt töltött néhány nap alatt igazi barátságok szövődtek közöttünk.  Már nagyon várjuk, amikor mi láthatjuk vendégül a testvérosztály tanulóit.

Felejthetetlen élményt jelentett ez a kirándulás, s reméljük, hogy életünk során még eljutunk erre a varázslatos vidékre.