Határtalanul! 2018 (HAT-18-02-0033)

2018-11-29

Iskolánk 11. b osztálya határtalanul program keretében 2018. szeptember 24-28. között Csíkszeredába látogatott a helyi Márton Áron Főgimnázium 11.F osztályának vendégeként. Vendéglátóink szeretetteljes gondoskodása mellett töltött el osztályunk néhány emlékezetes napot a varázslatos vidéken.

Az utazás részleteit és a diákok benyomásait Forgács Kata és Földi Emese 11. b osztályos tanulók a következő módon fogalmazták meg: „… A Határtalanul program keretében osztályunk Erdélyben járt. Az eltelt öt nap alatt rengeteg élménnyel gazdagodtunk, megcsodáltuk Erdély páratlan szépségét, közelebbről megismertük egymást és testvér osztályunkat, miközben a rántott húsból és az Áronokból sem szenvedtünk hiányt. Az első napon a jó hangulatban eltelt hosszú utazás után először a Márton Áron Főgimnáziumba látogattunk el Csíkszeredán, ahol megvendégelt bennünket a gimnázium 11. F osztálya. Az este vidáman telt, majd elfoglaltuk szállásunkat a Merkúr Hotelben. Kedden a parajdi sóbányát tekintettük meg és a gasztronómiáról sem feledkezve meg, elfogyasztottuk a hét első rántott húsait. Délután pedig Tamási Áron szülőházánál jártunk, ahol megismerhettük egyik kedves rokona elmesélésében életének fontos állomásait. A harmadik reggel felülkerekedve magunkon ellátogattunk a Márton Áron Múzeumba. Múzeumi látogatásunk után a nagy hideg ellenére gyönyörködve szemléltük a Gyilkos-tavat és környékét valamint végig sétáltunk a Békás-szoroson. Ezt követően folytattuk a természet csodálatát. Csíksomlyón a stációk mentén feljutottunk a festői szépségű nyeregbe, melynek hangulata és panorámája megérte a fáradalmakat. A napot a csíksomlyói kegytemplom megtekintésével és egy kis meglepetéssel zártuk. A Főgimnázium egy  tanárának segítségével, születésnapján köszöntöttük egyik osztálytársunkat. A csütörtöki napon testvérosztályunk egésze velünk tartott. Betekintést nyerhettünk a gimnázium múzeumi tárlatába, ahol megismerkedtünk utazásunk harmadik Áronjával, Gábor Áronnal. A nap további részét az interaktív csíkszeredai vármúzeumban töltöttük. Közös programjaink zárásaként egy-egy kisebb műsorral kedveskedtünk egymásnak, amiből nem maradhatott ki az ének, a tánc és a zene. Még pár lépést is elleshettünk az ottani táncoslábúaktól. Búcsúzásként együtt élveztük ki utolsó erdélyi vacsoránkat egyben a negyedik rántott húst. Az utolsó nap reggelén fáradtan indultunk útnak. A hazafelé vezető út is tartogatott számunkra néhány látványosságot. Többek között Segesvár utcáit és Körösfő festett kazettás templomát. Mindezek után átérve a magyar határon a maradék utat énekelgetve tettük meg. Az eltelt erdélyi napok mindannyiunk számára felejthetetlen pillanatok sokaságai voltak, ahol elmosódtak a földrajzi határok és önfeledten új barátságokat kötve jártuk be azt a megfoghatatlan szépségű vidéket, amit úgy hívnak Erdély.”