Határtalanul! (HAT-18-02-0023)

2019-03-26

2019. március 4-8.

Elérkezett a várva várt nap, amikor testvérosztályunk, a Márton Áron Főgimnázium X.A osztályának tanulói és tanáraik útra keltek Szolnok felé. Hétfőn, késő délután fél hat körül érkeztek meg az Ipari Park Panzióba, a szálláshelyükre. Rögtön a megérkezésük után köszöntöttük őket, és ők is köszöntöttek minket egy rendkívül színvonalas műsorral, amelynek keretében erdélyi néptáncokat adtak elő, és még minket is bele vontak ebbe a nagyszerű produkcióba. Emellett még apró ajándékokkal is kedveskedtek számunkra (hűtőmágnes, székely kokárda). A műsor után szendvicsekkel, apró süteményekkel és különböző üdítőkkel vendégeltük meg őket. Rendkívül jó hangulatban telt el ez az este.

Az első napi program Szolnokon került lebonyolításra. Délelőtt 10 óra tájékában meg is érkeztek vendégeink iskolánkba, ahol egy gyors körbevezetést követően útra is kerekedtünk első állomásunk felé, amely a RepTár-ba, városunk repülőmúzeumába vitt minket. A múzeumban lehetőségünk volt megcsodálni a régi korok repülőgépeit, helikoptereit, hadászati eszközeit. Ezen felül interaktív kijelzők tették az élményt még nagyszerűbbé. Az utunk az iskolánkba vitt vissza minket, ahol egy jóízű ebéd után Szolnok belvárosa felé vettük az irányt. Egy váráslással eltöltött szabad foglalkozás után a Bowling Centerbe mentünk, ahol a bowlingozásra szánt 3 óra mindenki számára nagyon gyorsan eltelt, hiszen mindenki nagyon jól érezte magát. Elfogyasztottuk a vacsorát a helyszínen és akkorra már 9 órát ütött az óra, így el kellett köszönnünk egymástól.

Szerdán reggel 8 óra magasságában találkoztunk az iskola előtt. Innen az úticsomagokkal együtt átsétáltunk a közeli buszmegállóba, ugyanis a busz csak itt tudott megállni a közelben. A buszút egy pihenővel közel három és fél órás volt, 11:45 körül érkeztünk meg Esztergomba. Közösen körbenéztünk a bazilikában, majd szabadidőt kaptunk 1-ig. Ekkor elindultunk Visegrádra, és háromnegyed óra múlva meg is érkeztünk. Itt megkaptuk az úticsomagokat, amit el is fogyasztottunk. Ezután felmentünk a várba, és közel egy óra szabadidőt kaptunk. Megcsodáltuk a várat, és a szemünk elé táruló látvány csodálatos volt. Ezt követően még vásárlásra is jutott idő. Fél 4 körül indulnunk kellett vissza, mert az erdélyieket vacsora várta. 18:45 tájában vissza is értünk Szolnokra.

Másnap, csütörtökön negyed kilenckor gyülekeztünk az iskolában, majd közösen elsétáltunk a buszhoz, akárcsak szerdán. Első állomásunk Nagykőrös volt, ahova egy csaknem háromnegyed órás buszút vezetett. Itt megtekintettük az Arany János Múzeumot, ahol egy idegenvezető mondta el Arany Jánosról a legfontosabb tudnivalókat (élete, munkássága). Ezután újra buszra szálltunk, és a következő állomásunk Kecskemét volt, ahol először is megebédeltünk a Fekete Gólya Étteremben. A rendkívül ízletes ebéd után Kecskemét belvárosába buszoztunk, majd 45 perc szabadprogramot kaptunk, amely során mindenki megvehette azt, amire szüksége volt. Ezek után a Katona József Emlékházat látogattuk meg, ahol egy hölgy bemutatta nekünk Katona József munkásságát, drámaírói életét. Emellett itt még kipróbálhattuk a madártoll írást is, amit mindenki nagyon élvezett. Ezután a Cifrapalotába mentünk be, ahol egy régészeti kiállítást csodálhattunk meg. 4 környékén indultunk vissza Szolnokra. Mielőtt vendégeink szálláshelyére értünk volna, megálltunk egy bevásárlóközpontnál is, hogy mindenki megvegye azt, amit szeretne. Ezután fél hét tájékán érkeztünk meg a szálláshelyükre, ahol a búcsúestet tartottuk. Egy kis közös vacsorázás után még szorosabbá fűztük a már meglévő barátságainkat. Este 10 órakor vettünk búcsút a testvérosztályunktól.
Reméljük, hogy felejthetetlen élmény volt mindenki számára ez az egy hét, s abban is bízunk, hogy még sokszor fogunk találkozni a testvérosztályunkkal, akikkel jó barátságot sikerült kialakítanunk.

A 10.b osztály közössége

A Márton Áron Főgimnázium X.A osztályának beszámolója az alábbi linken található.