Oroszországi testvériskolai látogatás

2019-05-26

Jekatyerinburg: 9-es számú Gimnázium
2019.05.06.-12.

Moszkvai átszállással repültünk május elején Jekatyerinburgba. Fogadásunkra az orosz igazgató nő és a bennünket vendégül látó diákok jöttek. Másnap az iskolát tekintettük meg, tanórákon vettünk részt, megnéztük, hogyan zajlik az oktatás. Jekatyerinburgi sétánk alatt sok szép épületet láttunk az Iszety folyó partján. Jártunk a városalapítók szobránál, bementünk az Ipatyev-ház helyére épített Vértanúk templomába, a Jelcin Centrumba, az Uralból bányászott drágakövek múzeumába, de még a Sverdlovsk Filmstúdióba is, ahol mi magunk szerepeltünk rövid filmekben. Meglátogattunk egy művészeti középiskolát, majd az Opera Házban eredeti orosz balettelőadásra hívtak meg bennünket, a Hattyúk tava című balett volt műsoron.

Nevyanskba érve bementünk a katedrálisba, a ferde kilátó toronyba, majd vetettünk egy pillantást Nagy Péter és Nikita Demidov szobrára.

Május 9-én, a Győzelem napja alkalmából rendezett ünnepségen megszemléltük a nagy felvonulást, a parádét, ahol az orosz hadi járművek, fegyverek bemutatása mellett különböző hadi osztagok is végigmasíroztak a főutcán.

Az Európa-Ázsia határt átlépve, Ganina Yamában, a Romanov-dinasztia emlékére épített emlékparkba is ellátogattunk.

A hazafele úton Moszkvában volt egy kis szabadidőnk az időzónák eltolódása miatt, így egy  magyar nyelvű idegenvezetővel bepillantottunk az orosz főváros életébe. Először a moszkvai Nagyszínházat, majd végigsétálva a Vörös-téren a Kreml hosszan elnyúló falát, a Történeti Múzeumot, aVaszilij Blazsennij-Székesegyházat és a GUM épületét láttuk. Továbbhaladva kitérőt tettünk a Veréb hegyre, ahonnan csodás kép nyílik a városra. A Lomonoszov Egyetemet is megcsodáltuk, majd metróval indultunk vissza a buszhoz, majd a reptérre. Utazásunk alatt rengeteg élménnyel gazdagodtunk, ismerkedtünk egy másik kultúrával, újabb barátokra találtunk, kialakítottunk egy testvériskolai kapcsolatot, amit reméljük még sokáig fogunk ápolni, őrizni, s nem utolsó sorban gyakoroltuk az orosz és az angol nyelveket.